ترانه نوین

گزیده عاشقانه های کسری مهرگان به کوشش((هانیه سالاری))

ترانه نوین

گزیده عاشقانه های کسری مهرگان به کوشش((هانیه سالاری))

                ((معراج ماه))


"غزل عمر. به از چشم تو افتاد و. شکست"

"عهد خود با نفسو .نبض نوازنده گسست"

"ملک عمر از بهر تو در کوس دمید"

"همای زربال حضورت دردل شب از حصر پیکرت رهید"

"تو به پایان شدی و. دفتر مانیز تمام"

"دست تقدیر به تو. هرچه نشان کرد. به ما نیز همان"

"من در این شب چه کنم .با تب تنهایی خویش"

"چه توانم کرد با. سیل شبو .حادثه های درپیش"

"من که در. عزلت شب .خیس نوایت بودم"

"باسکوتت چه کنم. درشب معراج توبا. شعرسراسرتشویش"

"عازم راه شب شدی .در سفری بی برگشت"

"خیل شب .به سلطه آمد در سرابانی دشت"

"صحنه در سوگ نوایت"

"همه جا چشمه یادت.لب من غرق عطش"

"آینه راهی شد و. در پی تصویرت گشت"

"من چه خواهم بود بیدل"

"من چه خواهم کرد بی سر"

"جز تبو حسرت منسوز.من چه خواهم داشت دربر"

"گرچه هجرت عرف شددر.سینه کش قافله اماتوبمان"

"جلوه کن. درشام تنهایی من.در.عرصه بخل اسمان"

"در هجوم سایه ها. یک هاله ی همیشه باش"

"دامنی .از یاس و مریم .در شراع بیشه باش"

   با حضورت سایه ها را پس بزن...

"سایه یعنی انهدام افتاب"

"کرنش و خضوع شب در منجلاب"

"سایه یعنی سقط آبستن نور"

"ذبح خورشید بهر خیرات و نذور"

"سایه یعنی انقراض روشنی"

"در گلوگاهی که بر شب مبتنی"

"""درهجوم سایه ها...

"همچو پروانه به تن پرپر شدی"

"در طواف شمع خاکستر شدی"

"آسمان به سوگ تو در صحن شب چله نشست"

"که پس از رحلت ماه نور بسوی من بیگانه ببست"




قطعه ماندگارپروانگی از شاهکارهای موسیقی ایران زمین که از

ترنم دستان استادبابک بیات به ثمر نشست و نیما مسیحا نیز به

زیبایی دست نگاشته استاد را به بغضی جاودان بدل نمود.

   "شاعرقطعه معراج ماه:کسری مهرگان"             

"پیشکش به روح دایه ی موسیقی ایران زمین وخاطره ساز  سبز

یادها حضرت استاد((بابک بیات))بزرگ که با عروجش نغمه ها را

یتیم کرد و داغی بر دل ترانه نهاد.

"روح پاکش لبالب مهر و تسکین و حضورش در یادهاجاودانه باد..."

                      "کسری مهرگان".

KasraMehregan021@Gmail.com

نظرات  (۱)

درود بر شما کسری عزیز.و بر ترانه ی زیبایی که برای استاد بابک بیات گفتی .دمت گرم.لذت بردیم
((بچه های کانون ترانه))

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی