ترانه نوین

گزیده عاشقانه های کسری مهرگان به کوشش((هانیه سالاری))

ترانه نوین

گزیده عاشقانه های کسری مهرگان به کوشش((هانیه سالاری))

از بُغچه ی یادهایی خیس و روشن ومُصوّر  

از تب دیروز و هر روز و هنوز

خاطره ای ای ساز میکنم"به رنگ حضور تو:

تو...که تمام منی...

از برایت آسمانی آرزو دارم"که سقفش تا بلندای قد باور توست.

روشنی  دایه ی چشم تو و"دست آسمان یاور توست

و زمینی که به پهنای حضورش"خانه ها قد میکشند...

خانه های زیر صحن آسمان"بامهایش آشیان مرغک آوازه خوان

مادرانی سرسبز"کودکانی در خواب

خاطراتی در قاب"عکس ماه  در تب آب...

طرحی از خیره شدن "در نگاه آینه"و خدا را دیدن...

خاطراتی از برای نو شدن"از قُماش تا ستاره قد کشیدن

و هنوزم با ماست:عطر خاک خیس و تر"چشمه های شعله ور

 از تب کُرنش ابر.تا خضوع آسمان

طرح لبخند سپیدی در نگاه باغبان.

موسم وصلت گل"با حیای سبز باغ

خون تاریکی محض.بر جبین چلچراغ

موعد حادثه ی تازه شدن...

در نگاه خیس من...در سراشیب حضور...در پساروی شُدن

طرح ماهی در آب"عطر آبی در رود

آسمانی بی سقف"بی ستون"بی تار و پود

""عکس ماهِ در آب"

آسمانی آباد" خاکی از جرگه ی  نور"

اتّحاد خاک و ابر.شعری از نسل حضور"

شعری از دفتر شب"شبی از هاله ی ماه

بستری از باغ و ابر.شاخه هایی پا به ماه

شاخه هایی متّصل"اتّحادی به کرور

همصدایی با آب" تکنوازی با نور

شب نشینی با رود"همجواری با ماه...

لمس حسّ یک حضور"حسّ گرم یه پناه

نان و مهتاب و پنیر"قوتی از جنس حیا

شام تحریم سکوت"روز میلاد صدا

""عکس ماهی در آب""

بیرق دولت عشق"بر فزار صحن بام"

حکم تبعید شب و...حصر دشنه در نیام

همه این طرح خیالیست که در سر دارم

بذر سبز آن نهالیست که در جنگل شب میکارم

من برای آسمان"آرزوها دارم"میروم از رخ نور"سایه را بردارم

من برای رویش پنجره ها"خانه ای رو به خدا میسازم

یا در این راه نفس میگیرم"یا نفس در ره آن میبازم

"طرح ماهی در آب""

میتراود به تن سرد سکوت"شعله ی آوازم

چه کسی هست مرا یاری کند"؟

من لبالب": شدنم"من پر از "پروازم

میروم در دل شب"چکامه ای ساز کنم

واژه در سینه بپاشم"غزل آواز کنم

میروم رو به سقوطم روزنی باز کنم

با صدای پر"هر چلچله پرواز کنم

میروم حادثه با نام تو آغاز کنم"

بهر فتح آسمان"رو به تو پرواز کنم.

"ترانه سرا:کسری مهرگان"































عطر باران در خاک

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی